Η αργοναυτική εκστρατεία χαρακτηρίστηκε από 3 σημαντικούς πρωταγωνιστές: Τον αρχηγό της Ιάσονα, το υπερπλοίο Αργώ και τους 50 ημίθεους και μεγάλους ήρωες.
Οι καλύτεροι και ικανότεροι Έλληνες μαχητές της εποχής ξεκίνησαν από την Ελλάδα για να φέρουν από την Κολχίδα το κλεμμένο χρυσόμαλλο δέρας (μια χρυσή προβιά κριαριού). Βέβαια η λογική δεν μπορεί να δικαιολογήσει μια τέτοια εκστρατεία για ένα κομμάτι χρυσό δέρμα κι έτσι δεν είναι λίγοι οι ερευνητές που θεωρούν πως ο πραγματικός λόγος της εκστρατείας ήταν άλλος. Συγκεκριμένα ο μεγάλος ερευνητής Έρικ φον Ντένικεν κατέληξε έπειτα από μελέτες πως το δέρας μάλλον επρόκειτο για κάποια εξελιγμένη πτητική μηχανή.
Στην πλειοψηφία τους οι μελετητές πάντως θεωρούν ότι η εκστρατεία αυτή έγινε για λόγους γεωπολιτικούς.
Ο αστερισμός της Αργούς (λίγα λόγια).
Πρόκειται για τον δεύτερο μεγαλύτερο αστερισμό στον γαλαξία μας μετά τον Σείριο. Ο μύθος αναφέρει ότι η Αθηνά πήρε τον αστερισμό από τον ουρανό και του έδωσε μορφή πλοίου και μόλις τελείωσε η εκστρατεία το επανέφερε στον ουρανό.
Ο αστερισμός της βρίσκεται στο νότιο ημισφαίριο του γαλαξία, νότια των αστερισμών Μονόκερος και Ύδρα και καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι του ουρανού, σχεδόν 75 μοίρες σε μήκος.
Τα στοιχεία του Πλοίου '' Αργώ''.
Το πλοίο το κατασκεύασε ο Άργος, γιος του Φρίξου, από τον οποίο πήρε το όνομα του. Στη ναυπήγηση βοήθησαν όλοι οι αργοναύτες. Το ξεχωριστό αυτό πλοίο ήταν φτιαγμένο από έλατα του όρους Πηλίου υπό την καθοδήγησή της θεάς Αθηνάς, είχε 50 κουπιά και στην πρύμνη η Αθηνά είχε τοποθετήσει ένα κομμάτι από την ιερή βελανιδιά του Μαντείου της Δωδώνης.
Οι υποστηρικτές των αστρόπλοιων και των κοσμοναυτών της αρχαιότητας κάνουν λόγο για ένα ανάλογο ταξίδι κι έρχεται ο μύθος να δώσει μια απάντηση: Η αργώ δεν επέπλεε μόνο αλλά μπορούσε να πετάξει, ενώ το ταξίδι της εποχής γινόταν σε άγνωστη θάλασσα με τεράστιους κινδύνους.
Τα Καβείρια μυστήρια και οι αργοναύτες.
Σύμφωνα με την μυθολογία ο Ορφεύς, ο Ηρακλής, ο Ιάσων και πολλοί άλλοι αργοναύτες είχαν μυηθεί στα καβείρια μυστήρια στη Σαμοθράκη (εκτός από την Σαμοθράκη τα μυστήρια αυτά γίνονταν και σε άλλες περιοχές όπως Αίγυπτος, Φρυγία, Μακεδονία κ.α).
Ο μυούμενος στα Καβείρια οδηγούνταν να καθίσει σε έναν θρόνο όπου πραγματοποιούνταν σε αυτόν η δοκιμασία και η διδασκαλία. Η τελετή αυτή ονομαζόταν ''θρονισμός''. Του φορούσαν στο κεφάλι στεφάνι από κλαδί ελιάς και μια κόκκινη ταινία την οποία θα έφερε μαζί του στην υπόλοιπη ζωή του ως ένδειξη μυήσεως. Μπροστά στον θρόνο έκαιγε πυρά γύρω από την οποία οι ιερείς έψελναν με ακατανόητες λέξεις κάποιους ιερούς ύμνους, μετά χόρευαν κάτω από ήχους μυστήριους.
Ο Ορφέας Στην εκστρατεία.
Η συμμετοχή του Ορφέα στην εκστρατεία υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική καθώς ήταν ένας σπουδαίος φιλόσοφος και μυσταγωγός των Πρωτοελλήνων, διδάσκοντας στους ''εκλεκτούς'' την κοσμογονία και Θεογονία.
Είναι γνωστός ως μυθικός ποιητής και μουσικός της αρχαιότητας αλλά και ως υπεύθυνος για μια σειρά κειμένων που είναι γνωστά ως Ορφικά.
Για πρώτη φορά αποκαλύπτει στοιχεία για την δομή του σύμπαντος στους αργοναύτες (Αργοναυτικά 12-17), γνώσεις που ως τότε κατείχαν μόνο οι άριστοι.
Τα σημερινά ονόματα των πλανητών και αστερισμών είναι Ορφικής προέλευσης. Οι αστρονομικές γνώσεις των Αρχαίων Ελλήνων είναι πολλές προκειμένου να δικαιολογήσουν την ύπαρξη αστρονομικών οργάνων στην αρχαιότητα.
Το πιο εκπληκτικό στοιχείο από την αρχαία Ελληνική γνώση εμφανίζεται στον Ορφικό '' ύμνο Πρωτόγονο'' και στα ''αργοναυτικά'' (14-17) όπου ο Ορφεύς παρομοιάζει την προδημιουργική ύλη (το χάος) ως ένα αυγό το οποίο εκρήγνυται και από μέσα του βγαίνει ο Έρως. Όσα δημιουργήθηκαν μετά από αυτή την έκρηξη ονομάστηκαν ''Φάνης'' επειδή όταν εμφανίστηκε ο Έρως εμφανίστηκε όλο το σύμπαν.
Τα ονόματα όλων των Αργοναυτών.
Πηγή: Αποσπάσματα από το ένθετο περιοδικό ''φαινόμενα'', το άρθρο της Ροής Χάικου ''Οι αινιγματικοί αργοναύτες''. Τεύχος 36.
Οι καλύτεροι και ικανότεροι Έλληνες μαχητές της εποχής ξεκίνησαν από την Ελλάδα για να φέρουν από την Κολχίδα το κλεμμένο χρυσόμαλλο δέρας (μια χρυσή προβιά κριαριού). Βέβαια η λογική δεν μπορεί να δικαιολογήσει μια τέτοια εκστρατεία για ένα κομμάτι χρυσό δέρμα κι έτσι δεν είναι λίγοι οι ερευνητές που θεωρούν πως ο πραγματικός λόγος της εκστρατείας ήταν άλλος. Συγκεκριμένα ο μεγάλος ερευνητής Έρικ φον Ντένικεν κατέληξε έπειτα από μελέτες πως το δέρας μάλλον επρόκειτο για κάποια εξελιγμένη πτητική μηχανή.
Στην πλειοψηφία τους οι μελετητές πάντως θεωρούν ότι η εκστρατεία αυτή έγινε για λόγους γεωπολιτικούς.
Ο αστερισμός της Αργούς (λίγα λόγια).
Πρόκειται για τον δεύτερο μεγαλύτερο αστερισμό στον γαλαξία μας μετά τον Σείριο. Ο μύθος αναφέρει ότι η Αθηνά πήρε τον αστερισμό από τον ουρανό και του έδωσε μορφή πλοίου και μόλις τελείωσε η εκστρατεία το επανέφερε στον ουρανό.
Ο αστερισμός της βρίσκεται στο νότιο ημισφαίριο του γαλαξία, νότια των αστερισμών Μονόκερος και Ύδρα και καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι του ουρανού, σχεδόν 75 μοίρες σε μήκος.
Τα στοιχεία του Πλοίου '' Αργώ''.
Το πλοίο το κατασκεύασε ο Άργος, γιος του Φρίξου, από τον οποίο πήρε το όνομα του. Στη ναυπήγηση βοήθησαν όλοι οι αργοναύτες. Το ξεχωριστό αυτό πλοίο ήταν φτιαγμένο από έλατα του όρους Πηλίου υπό την καθοδήγησή της θεάς Αθηνάς, είχε 50 κουπιά και στην πρύμνη η Αθηνά είχε τοποθετήσει ένα κομμάτι από την ιερή βελανιδιά του Μαντείου της Δωδώνης.
Οι υποστηρικτές των αστρόπλοιων και των κοσμοναυτών της αρχαιότητας κάνουν λόγο για ένα ανάλογο ταξίδι κι έρχεται ο μύθος να δώσει μια απάντηση: Η αργώ δεν επέπλεε μόνο αλλά μπορούσε να πετάξει, ενώ το ταξίδι της εποχής γινόταν σε άγνωστη θάλασσα με τεράστιους κινδύνους.
Τα Καβείρια μυστήρια και οι αργοναύτες.
Σύμφωνα με την μυθολογία ο Ορφεύς, ο Ηρακλής, ο Ιάσων και πολλοί άλλοι αργοναύτες είχαν μυηθεί στα καβείρια μυστήρια στη Σαμοθράκη (εκτός από την Σαμοθράκη τα μυστήρια αυτά γίνονταν και σε άλλες περιοχές όπως Αίγυπτος, Φρυγία, Μακεδονία κ.α).
Ο μυούμενος στα Καβείρια οδηγούνταν να καθίσει σε έναν θρόνο όπου πραγματοποιούνταν σε αυτόν η δοκιμασία και η διδασκαλία. Η τελετή αυτή ονομαζόταν ''θρονισμός''. Του φορούσαν στο κεφάλι στεφάνι από κλαδί ελιάς και μια κόκκινη ταινία την οποία θα έφερε μαζί του στην υπόλοιπη ζωή του ως ένδειξη μυήσεως. Μπροστά στον θρόνο έκαιγε πυρά γύρω από την οποία οι ιερείς έψελναν με ακατανόητες λέξεις κάποιους ιερούς ύμνους, μετά χόρευαν κάτω από ήχους μυστήριους.
Ο Ορφέας Στην εκστρατεία.
Η συμμετοχή του Ορφέα στην εκστρατεία υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική καθώς ήταν ένας σπουδαίος φιλόσοφος και μυσταγωγός των Πρωτοελλήνων, διδάσκοντας στους ''εκλεκτούς'' την κοσμογονία και Θεογονία.
Είναι γνωστός ως μυθικός ποιητής και μουσικός της αρχαιότητας αλλά και ως υπεύθυνος για μια σειρά κειμένων που είναι γνωστά ως Ορφικά.
Για πρώτη φορά αποκαλύπτει στοιχεία για την δομή του σύμπαντος στους αργοναύτες (Αργοναυτικά 12-17), γνώσεις που ως τότε κατείχαν μόνο οι άριστοι.
Τα σημερινά ονόματα των πλανητών και αστερισμών είναι Ορφικής προέλευσης. Οι αστρονομικές γνώσεις των Αρχαίων Ελλήνων είναι πολλές προκειμένου να δικαιολογήσουν την ύπαρξη αστρονομικών οργάνων στην αρχαιότητα.
Το πιο εκπληκτικό στοιχείο από την αρχαία Ελληνική γνώση εμφανίζεται στον Ορφικό '' ύμνο Πρωτόγονο'' και στα ''αργοναυτικά'' (14-17) όπου ο Ορφεύς παρομοιάζει την προδημιουργική ύλη (το χάος) ως ένα αυγό το οποίο εκρήγνυται και από μέσα του βγαίνει ο Έρως. Όσα δημιουργήθηκαν μετά από αυτή την έκρηξη ονομάστηκαν ''Φάνης'' επειδή όταν εμφανίστηκε ο Έρως εμφανίστηκε όλο το σύμπαν.
Τα ονόματα όλων των Αργοναυτών.
- Ιάσων, αρχηγός της εκστρατείας.
- Ηρακλής.
- Άργος, κατασκευαστής του πλοίου.
- Τίφυς, ο οδηγός του πλοίου.
- Κάστωρ και Πολυδεύκης (οι Διόσκουροι)
- Ίδας και Λυγκέας.
- Αταλάντη, η παρθένος κυνηγός.
- Μελέαγρος
- Άκαστος
- Άκτωρ
- Άδμητος
- Αμφιάραος
- Ανκαίος ο Μέγας.
- Ανκαίος ο μικρός
- Ασκάλαφος
- Αστερίων
- Αυγείας
- Μπούτης
- Καινέας
- Καλαίς
- Κάνθυς
- Κήφις
- Εχίων
- Εργίνος
- Εύφημος
- Ευρύλαος
- Ευρυδάμας
- Ύλας
- Ίδμων
- Ιφικλής
- Ιφιτός
- Λαέρτης
- Μελαμπός
- Μόμψος
- Ναύπλιος
- Τελαμώνας
- Ορφέας
- Παλαίμων
- Πηνέλεος
- Περικλυμένος
- Φαληρεύς
- Φανός
- Ποίας
- Πολύφημος.
Πηγή: Αποσπάσματα από το ένθετο περιοδικό ''φαινόμενα'', το άρθρο της Ροής Χάικου ''Οι αινιγματικοί αργοναύτες''. Τεύχος 36.
Ξέχασες τον Ασκληπιό φίλε μου. Κατα τα άλλα, πολύ ωραίο το άρθρο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή